Hayat ve Nefes

Hayat'a Bir Nefes'lik mola...
 
AnasayfaTakvimSSSKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 Barış Manço~

Aşağa gitmek 
Sayfaya git : 1, 2  Sonraki
YazarMesaj
koke
..::Pembe Yıldız::..
..::Pembe Yıldız::..
avatar

Mesaj Sayısı : 2686
Kayıt tarihi : 23/05/10
Yaş : 25
Nerden : aşkumun yanında (:

MesajKonu: Barış Manço~   Cuma Haz. 04, 2010 10:54 pm




BARIŞ MANÇO (1943-....)

Konya ovasında yaşayan Mançozade adlı büyük bir aile, Fatih Sultan Mehmet'in İstanbul'u alması ile birlikte Rumeliye göç etmiş ve Selanik'e yerleşmiştir. Birinci Dünya Savaşı'na kadar Selanik'de yaşayan Mançozade ailesi, savaşın hayat koşullarını güçleştirmesi nedeniyle tekrar İstanbul'a göç etmiştir. Mançozade'lerden Mehmet Abdi bey İstanbul'da bir konağa yerleşmiş ve arkadaşının kızkardeşi olan Nimet Hanım'la evlenmiştir. Yıllar sonra Nimet Hanım, Barış Manço'nun "Gülpembe" şarkısının ilham kaynağı olacaktır...

Cumhuriyet devrimlerini yaşayan aile, soyadı kanunu ile birlikte "Mançozade" olan aile adlarını değiştirerek, "Manço" soyadını alırlar. Abdi bey ile Nimet Hanım'ın oğlu Hakkı Bey, Rikkat Uyanık ile evlenir. Hakkı Bey ile Rikkat Hanım'ın ikinci çocuğu 2 Ocak 1943 tarihinde doğan Mehmet Barış Manço'dur. Onlar, Barış Manço, Oktay Manço, Savaş Manço ve İnci Manço olarak dört kardeştiler.

İkinci Dünya Savaşı'nın sonlarında doğan Barış Manço, ailesinin savaşın bitmesine duyduğu özlem nedeniyle "Barış" isminin kendisine verildiğini söylemektedir. Dönemin Türk Sanat Müziği sanatçısı olan Rikkat Hanım ile Hakkı Bey, Barış 3 yaşındayken ayrılırlar. Babasının yanında büyüyen Barış Manço'nun çocukluğu Kadıköy'de geçmiştir. İlkokulu Gazi Mustafa Kemal İlkokulu'nda tamamlamış, daha sonra Galatasaray Lisesi'ne devam etmiştir. 10.sınıftayken babasını kaybeden Barış Manço, Galatasaray Lisesi'nden ayrılarak Şişli Terakki Lisesi'ne gitmiş ve oradan mezun olmuştur.

Barış Manço, aileden gelen yetenekle 2 yaşından itibaren şarkı söylemeye ve Ortaokul 2.sınıf öğrencisiyken de amatör olarak müzikle uğraşmaya başlamıştır. Liseyi bitirince 20 Eylül 1963 tarihinde, önce Paris'e, oradan da Belçika'ya ağabeyi Savaş Manço'nun yanına gider. Belçika Kraliyet Güzel Sanatlar Akademisi'nde resim, grafik ve iç mimari okur. Lisede çok başarılı olmayan hatta müzik ve coğrafyadan ikmale kalan Barış Manço, bu okuldan çok iyi bir derece ile; okul birincisi olarak mezun olmuştur. Galatasaray Lisesi'nde başlayan müzik hayatı, Belçika'da da devam etmiştir...

Manço, 1969'da yurda döndüğünde, "Dağlar Dağlar" şarkısını yaptı. Bu şarkı, O'nun hayatında önemli bir dönüm noktası oldu. Aynı yıllarda görüntüsü değişmekte, müziği ve kıyafetleri ile bir ekol oluşturmaya başladı. Barış Manço, insan ilişkileri konusunda çok iyidir. Bağlantı kuramayacağı hiçbir canlı yok denebilir. Zaten daha sonraki yıllarda da yaptığı bir röportajında; "Kendimi, toplumla diyalog kuran bir iletişim aracı olarak görüyorum" diyecektir.

1971 yılında askerlik yılları başlayacaktır. Askerdeki ilk ayları; hem ani olarak askere alınması, diplomasına rağmen üniversite mezunu olmasının tartışılması, hem de saçlarının kesilmesi nedeniyle çok keyifli başlamadı. Askerliğini Polatlı'da Topçu asteğmen olarak yaptı. Askerliğin son ayları ise güzel dostluklar ve askeriyede bir dizi konserlerle üretken bir hale dönüştü.

Askerlikten sonra yine bir süre Belçika günleri araya girmektedir. Barış Manço, sıradışı kıyafetleri, takıları, enterasan el hareketleri ve şarkılarına çektiği klipler ile bizleri şaşırtmayı sürdürmeye devam eder. Sanatçı, görevinin biraz da şaşırtıcı şeyler yapmak olduğuna inanmıştı. Yıllar geçtikçe bu davranış ve biçimlerin onun özgün kişiliği olduğunu daha iyi anlayacaktık...

Barış Manço, 18 Temmuz 1978'de Kadıköy Evlendirme Dairesi'nde Lale Çağlar (Manço) ile evlendi. Bu konuda da topluma örnek olmayı başaran Barış Manço, evliliğinde de İstanbul geleneğini sürdürdü. Bu evliliği, Lale Manço da 1998 yılında yaptığı bir röportajda "Barış içinde 23 yıl" diye tanımlıyor. Çiftin evdeki birliktelikleri, iş hayatında da devam etmiştir. Lale Manço, televizyon programlarına yönetmen ve yapımcı olarak imzasını atar. Bu beraberliğe, oğulları 19 Mayıs 1981'de Doğukan Hazar, 24 Temmuz 1984'de de Batıkan Zorbey katılır. Dünya çocuklarının Barış abisi, kendi çocuklarıyla da iyi arkadaş olduğunu söylemektedir. Yoğun iş programı çocuklarını ihmal etmesine asla neden olmamıştır.

Çocukları için en büyük öğüdü, yaptıkları işin en iyisini severek yapmaları gerektiğidir. Çocukları için tek kaygısının "adam gibi adam"lık konusunda olduğunu dile getiren Barış Manço, çocuklarının hangi mesleği yaparsalar yapsınlar, tornacı bile olabilirler ama kendi deyimiyle onlar için "Doğukan usta, öyle bir vida sıkar ki başka türlü sıkar" denmesini arzu ettiğini söylemektedir. O, doğu ile batının sentezini yapmıştı. O'na göre, doğunun herşeyi kötü, batının herşeyi iyi doğru bir kavram değildi. Oğullarına da Doğukan ve Batıkan isimlerini koyması, doğu ve batının barış içinde olması dileğinden kaynaklanmaktadır.

Barış Manço'ya göre, Türkiye'nin de bulunduğu konumun kesin bir sınırlaması yoktur. Türkiye, doğudan bakıldığı zaman batıda, batıdan bakıldığı zaman da doğudadır. Bu konudaki duygularını ise, Japonya konserinde 20.000 Japon'un Türk bayrağı çıkartıp sallamasından televizyon başındaki 60 milyon insanın gözyaşları içinde izlemesi gibi heyecanlandığını ve gurur duyması ile ifade ediyor. Barış Manço yabancı ülkelerdeki çalışmaları için yaptığı değerlendirmede, "Japonlar beni sahiplendiler, milyonlarca Japon konserlerime geliyor, CD'lerimi alıyor, Japonlar bende doğru birşeyler buluyor. Şarkılarımı didik didik inceliyorlar, onlardan konferanslar hazırlayıp televizyon programları yapıyorlar. Türkiye'de bunun onda biri yapılmadı. Belçikada ise, onların ülkelerini tanıttığım için Liege Prensliği onur ödülü verdiler. Törene limuzin ve dört eskort ile gittik. Belçika'nın en büyük gazetesi birinci sayfada yarım sayfa ayırdı. Türkiye'de ise 40 yıllık sanat yaşamımda baş sayfaya çıkamadım" gibi bir serzenişte bulunmuştu. Ne yazık ki yıllar sonra baş sayfada bulunma nedenin "vefat" olması çok hüzünlü bir durumdu...

Önemli olmaktan çok değerli olmayı tercih ettiğini söyleyen Barış Manço, duygusallığı, seçtiği bir yaşam biçimi olduğunu vurgularken, kendi deyimiyle kuzey kutbunu da asla kaybetmediğini de sözlerine ekliyor. Manço; Rus romantikleriklerinden, Korsakof, Musolski ve Çaykoski'den etkilenerek, evinin dekorasyonunda da romantik çağı, 19.yüzyıl sonu ile 20.yüzyılın başını yansıtan tarzı tercih etmişti.

Türkiye'deki en uzun ve en başarılı televizyon programlarını yaptı. 200'den fazla şarkısı O'na; 12 altın ve platin albüm/kaset ödülü kazandırdı. Şarkılarının bir bölümü Yunanca, Bulgarca, Arapça, Farsça, Japonca, İbranice, Fransızca, İngilizce ve Flemenkçe'ye çevrildi. Her ülkede şarkıları çok sevildi. Kongo'daki 12-13 bin kişinin katıldığı konserde "Domates Biber Patlıcan"ı söylerken, Kongoluların koro halinde şarkıya eşlik etmeleri şarkının evrenselliği hakkında bilgi vermektedir. Bu konuya başka bir örnek de Mısır'da yaşanmıştı. Barış Manço, Mısır Televizyonu'nda canlı yayında Dağlar Dağlar'ı Arapça söylemişti, bu programın sonunda Mısırlılar sokağa döküldüğü gibi, program da defalarca tekrarlanmıştı.

En büyük arzusunun ansiklopedilerde yer almak olduğunu söyleyen ve "Barış Manço Müzesi" kurmak isteyen Manço, "20. yüzyılda yaşamış, o yüzyıla damgasını vurmaya çalışan bir Türk'üm, 20.yüzyılın Türk müziğini yapıyorum" demektedir. Müzik ve televizyon hayatında sayısız ödüller alan Barış Manço, 1991 yılında devlet sanatçısı ünvanı, yine aynı yıl Hacettepe Üniversitesi onursal doktora ünvanı, Uluslararası Teknoloji Ödülü, Japonya Uluslararası Kültür ve Barış ödülü, Belçika Krallığı Leopold II Şövalyesi nişanı, Fransız Kültür Bakanlığı Edebiyat ve Sanat Şövalyesi nişanı, Türkmenistan Cumhurbaşkanlığı; Türkmen Vatandaşlığı ödülleri kazanmıştır...

Barış Manço, 1999 yılında 31 Ocak'ı 1 Şubat'a bağlayan gece, geçirdiği kalp krizi sonucunda hayata veda etmiştir. Ancak, bu büyük sanatçı bıraktığı eserler ile her zaman Türk Milleti'nin kalbinde yaşayacaktır...


UNUTULMAMALI...!
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
kakoLu_pudinq
..::Yeni Yıldız::..
..::Yeni Yıldız::..
avatar

Mesaj Sayısı : 309
Kayıt tarihi : 05/06/10
Yaş : 22
Nerden : Konya (;

MesajKonu: Geri: Barış Manço~   C.tesi Haz. 05, 2010 8:11 pm

Kocaman bir efsane.Şarkıları unutulmadı unutulmayacak. Very Happy çok seviyorum bu adamı Very Happy teşekkürler (:
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
ssSeBoSss
..::Yeni Yıldız::..
..::Yeni Yıldız::..
avatar

Mesaj Sayısı : 522
Kayıt tarihi : 19/05/10

MesajKonu: Geri: Barış Manço~   C.tesi Haz. 05, 2010 9:14 pm

Öldüğünde nasıl ağlamıştım yaa Sad
7'den 77'ye kimsenin unutamayacağı bir efsane gerçekten Smile
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
koke
..::Pembe Yıldız::..
..::Pembe Yıldız::..
avatar

Mesaj Sayısı : 2686
Kayıt tarihi : 23/05/10
Yaş : 25
Nerden : aşkumun yanında (:

MesajKonu: Geri: Barış Manço~   C.tesi Haz. 05, 2010 9:30 pm

rica ederimm kuşlarımm Very Happy
ewett gerçekten tam bir efsanee Smile
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
büşra luck
..::Yeni Yıldız::..
..::Yeni Yıldız::..
avatar

Mesaj Sayısı : 494
Kayıt tarihi : 23/05/10
Yaş : 23
Nerden : adana

MesajKonu: Geri: Barış Manço~   Paz Haz. 06, 2010 3:29 pm

öldüğü günü hatırlıyorum
çok üzücüydü Sad
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
koke
..::Pembe Yıldız::..
..::Pembe Yıldız::..
avatar

Mesaj Sayısı : 2686
Kayıt tarihi : 23/05/10
Yaş : 25
Nerden : aşkumun yanında (:

MesajKonu: Geri: Barış Manço~   Paz Haz. 06, 2010 4:55 pm

sen 15 yaşındasın hatırlıosunn.. ben hatırlamıorumm yaaa. :S Sad nese orasını hatırlamıym zaten salla eserlerını yaşatıcaz bizz lol!
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
_KüBrA_
..::Beyaz Yıldız::..
..::Beyaz Yıldız::..
avatar

Mesaj Sayısı : 877
Kayıt tarihi : 21/05/10
Yaş : 22
Nerden : AcIlAr DiYaRıNdAn...

MesajKonu: Geri: Barış Manço~   Ptsi Haz. 14, 2010 3:56 pm

işte bu adama bitiyorum yaa
çok başarılı Allah rahmet eylesin nur içinde yatsın
kendi öldü ama şuan bile anılıyo yaa
eserleri zaten o kadar güzeldi kii hala aklımdalar hiç unutmam onları
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
koke
..::Pembe Yıldız::..
..::Pembe Yıldız::..
avatar

Mesaj Sayısı : 2686
Kayıt tarihi : 23/05/10
Yaş : 25
Nerden : aşkumun yanında (:

MesajKonu: Geri: Barış Manço~   Çarş. Haz. 16, 2010 12:56 pm

_KüBrA_ demiş ki:
işte bu adama bitiyorum yaa
çok başarılı Allah rahmet eylesin nur içinde yatsın
kendi öldü ama şuan bile anılıyo yaa
eserleri zaten o kadar güzeldi kii hala aklımdalar hiç unutmam onları
aynen kuşumm. tambi efsanee adamm Smile
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
burcum
..::Beyaz Yıldız::..
..::Beyaz Yıldız::..
avatar

Mesaj Sayısı : 1354
Kayıt tarihi : 20/05/10
Yaş : 25
Nerden : вυlυէlმгıη üzєгiηծєη ..

MesajKonu: Geri: Barış Manço~   Çarş. Haz. 16, 2010 1:05 pm

ya barış manço muhteşem bi adamdı yaa
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
koke
..::Pembe Yıldız::..
..::Pembe Yıldız::..
avatar

Mesaj Sayısı : 2686
Kayıt tarihi : 23/05/10
Yaş : 25
Nerden : aşkumun yanında (:

MesajKonu: Geri: Barış Manço~   Çarş. Haz. 16, 2010 1:47 pm

ewett kuşumm ama malesff erken göçüp gitti. Sad
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
büşra luck
..::Yeni Yıldız::..
..::Yeni Yıldız::..
avatar

Mesaj Sayısı : 494
Kayıt tarihi : 23/05/10
Yaş : 23
Nerden : adana

MesajKonu: Geri: Barış Manço~   Çarş. Haz. 16, 2010 8:04 pm

koke demiş ki:
sen 15 yaşındasın hatırlıosunn.. ben hatırlamıorumm yaaa. :S Sad nese orasını hatırlamıym zaten salla eserlerını yaşatıcaz bizz lol!

öldüğü zaman kardeşim doğmuştu yani o günlerden bişeler hatırlıyom alien
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
koke
..::Pembe Yıldız::..
..::Pembe Yıldız::..
avatar

Mesaj Sayısı : 2686
Kayıt tarihi : 23/05/10
Yaş : 25
Nerden : aşkumun yanında (:

MesajKonu: Geri: Barış Manço~   Çarş. Haz. 16, 2010 8:30 pm

büşra luck demiş ki:
koke demiş ki:
sen 15 yaşındasın hatırlıosunn.. ben hatırlamıorumm yaaa. :S Sad nese orasını hatırlamıym zaten salla eserlerını yaşatıcaz bizz lol!

öldüğü zaman kardeşim doğmuştu yani o günlerden bişeler hatırlıyom alien
hee o bakımdannn Smile Smile
bnm oo öldüğü zamnlara dair bir anım olmadıgndann pek hatrlayamıorumm.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
büşra luck
..::Yeni Yıldız::..
..::Yeni Yıldız::..
avatar

Mesaj Sayısı : 494
Kayıt tarihi : 23/05/10
Yaş : 23
Nerden : adana

MesajKonu: Geri: Barış Manço~   Çarş. Haz. 16, 2010 9:08 pm

kardeş heyecanı değildi ama işte bişeler hatırlıyorum geek
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
koke
..::Pembe Yıldız::..
..::Pembe Yıldız::..
avatar

Mesaj Sayısı : 2686
Kayıt tarihi : 23/05/10
Yaş : 25
Nerden : aşkumun yanında (:

MesajKonu: Geri: Barış Manço~   Perş. Haz. 17, 2010 10:21 am

büşra luck demiş ki:
kardeş heyecanı değildi ama işte bişeler hatırlıyorum geek
Very Happy Very Happy hadi bakalımm Very Happy lol!
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
burcum
..::Beyaz Yıldız::..
..::Beyaz Yıldız::..
avatar

Mesaj Sayısı : 1354
Kayıt tarihi : 20/05/10
Yaş : 25
Nerden : вυlυէlმгıη üzєгiηծєη ..

MesajKonu: Geri: Barış Manço~   Perş. Haz. 17, 2010 4:43 pm

bend etam hatırlamıyorum öldüğü sıraları
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
koke
..::Pembe Yıldız::..
..::Pembe Yıldız::..
avatar

Mesaj Sayısı : 2686
Kayıt tarihi : 23/05/10
Yaş : 25
Nerden : aşkumun yanında (:

MesajKonu: Geri: Barış Manço~   Perş. Haz. 17, 2010 9:24 pm

burcum demiş ki:
bend etam hatırlamıyorum öldüğü sıraları
küçüktükk o zamn burcummm Smile Smile daha bebydikk Very Happy
"saf bebe lol!"
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
mavitunam
..::Beyaz Yıldız::..
..::Beyaz Yıldız::..
avatar

Mesaj Sayısı : 1088
Kayıt tarihi : 19/05/10

MesajKonu: Geri: Barış Manço~   C.tesi Haz. 19, 2010 5:31 pm

onu anlatmaya kelimeler yetmez sanır
ama içinizdede en şanslı benim gal,ba en azından sizden büyük olduğumdan çok daha fazla dinledim sanırım
keşke değeri bilinseydiii
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
koke
..::Pembe Yıldız::..
..::Pembe Yıldız::..
avatar

Mesaj Sayısı : 2686
Kayıt tarihi : 23/05/10
Yaş : 25
Nerden : aşkumun yanında (:

MesajKonu: Geri: Barış Manço~   C.tesi Haz. 19, 2010 5:36 pm

mavitunam demiş ki:
onu anlatmaya kelimeler yetmez sanır
ama içinizdede en şanslı benim gal,ba en azından sizden büyük olduğumdan çok daha fazla dinledim sanırım
keşke değeri bilinseydiii

ewet keşkee ablamm.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
mavitunam
..::Beyaz Yıldız::..
..::Beyaz Yıldız::..
avatar

Mesaj Sayısı : 1088
Kayıt tarihi : 19/05/10

MesajKonu: Geri: Barış Manço~   C.tesi Haz. 19, 2010 5:38 pm

bi erkin koray ve cahit berkay kaldı
sonrası yok zaten
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
koke
..::Pembe Yıldız::..
..::Pembe Yıldız::..
avatar

Mesaj Sayısı : 2686
Kayıt tarihi : 23/05/10
Yaş : 25
Nerden : aşkumun yanında (:

MesajKonu: Geri: Barış Manço~   C.tesi Haz. 19, 2010 5:46 pm

mavitunam demiş ki:
bi erkin koray ve cahit berkay kaldı
sonrası yok zaten

ben onları pek tanımıorumm ablamm. ama gerçekten çok hatırlamasam da barış manço tam bı efsaneydii Smile
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
mavitunam
..::Beyaz Yıldız::..
..::Beyaz Yıldız::..
avatar

Mesaj Sayısı : 1088
Kayıt tarihi : 19/05/10

MesajKonu: Geri: Barış Manço~   C.tesi Haz. 19, 2010 5:49 pm

bende onlar dışında pek bişey dinlemiyomm
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
koke
..::Pembe Yıldız::..
..::Pembe Yıldız::..
avatar

Mesaj Sayısı : 2686
Kayıt tarihi : 23/05/10
Yaş : 25
Nerden : aşkumun yanında (:

MesajKonu: Geri: Barış Manço~   C.tesi Haz. 19, 2010 5:51 pm

mavitunam demiş ki:
bende onlar dışında pek bişey dinlemiyomm
demk güzell onlarr. hmmm Smile dinlemkk lazımm o zmnn Smile
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
e/b/u/s
..::Yeni Yıldız::..
..::Yeni Yıldız::..
avatar

Mesaj Sayısı : 297
Kayıt tarihi : 01/06/10
Nerden : kalbim ve aklımın ayrıldığı yerde

MesajKonu: Geri: Barış Manço~   C.tesi Haz. 19, 2010 5:57 pm

sanat adına değerli bi isim bence
dönence sarkısıı en büyük favorimdir
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
koke
..::Pembe Yıldız::..
..::Pembe Yıldız::..
avatar

Mesaj Sayısı : 2686
Kayıt tarihi : 23/05/10
Yaş : 25
Nerden : aşkumun yanında (:

MesajKonu: Geri: Barış Manço~   C.tesi Haz. 19, 2010 6:00 pm

e/b/u/s demiş ki:
sanat adına değerli bi isim bence
dönence sarkısıı en büyük favorimdir
onu dınlemedım benn Smile
ama çoğu şarkısını sewerımm Smile
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
mavitunam
..::Beyaz Yıldız::..
..::Beyaz Yıldız::..
avatar

Mesaj Sayısı : 1088
Kayıt tarihi : 19/05/10

MesajKonu: Geri: Barış Manço~   C.tesi Haz. 19, 2010 6:25 pm

dinle kuşum harikalar

ve ebrucum katılıyorum dönence
dağlar dağlar ve tüm şarkılarıı
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Barış Manço~
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 2 sayfasıSayfaya git : 1, 2  Sonraki
 Similar topics
-
» İZMİR'DEKİ HAYVAN BARINAKLARI

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Hayat ve Nefes :: ..::Sesli Eserler::.. :: Müzisyenler-
Buraya geçin: